tisdag 3 december 2013

Inne i december

December fortsätter på dag 3. Hade fullt upp igår med ett besök på stan på förmiddan följt av en fullmatad första utbildningsdag på jobbet.

Det är mycket att hålla reda på. Jag lär mig ju somsagt två helt nya yrken samtidit. Teknisk Support (TOM), som tar fram material till Sändningsproducenten (SÄPO) som i sin tur lägger ut det i sändning. Båda två har en helt avgörande roll i hur sändningen blir. Gör någon av dom ett misstag, då syns det. Att jag nu försöker lära mig det här lika bra som jag känner till knapparnas placering på tangentbordet kanske inte är helt nödvändigt, men för mig ger det en trygghet att bara försöka ta reda på så mycket jag kan om allt för att vara så väl förberedd för den här utmaning som jag bara kan. Så mitt huvud var ganska sprängfyllt av frågeställningar och noteringar igår. Måste dock säga att jag redan efter en dag känner att jag är på gång att haja grejen!

Åsså hockey!
Jag som är svag för hyllningar måste bara uppmärksamma Ottawa-fansens hyllning till Daniel Alfredsson igår natt. Efter 1178(!) matcher som Senator lämnade 41-åringen den här säsongen klubben för att för första gången spela med en annan klubb i NHL. Men vilket mottagen när han återvände till staden han staden han spelat för i 17 år, men den här gången som motståndare. Det är här en sak som gör att jag älskar sport, känslor.


Sedan måste jag också länka det jag såg på Sporten imorse. Det är tradition att en gång om året kasta ut nallebjörnar när hemmalaget (Calgarys farmalag Hitmen) gör sitt första mål. 26 000(!) nallebjörnar snördes in på isen. Rekomenderas även för er som skiter i hockey!

Näe, nu ska jag försöka hinna nånting innan jobbet. Hoppas ni får en bra tisda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar